Friday, November 11, 2011

3 blog utk 1 entry..~ngee

Salam sejahtera dan Selamat pagi...

Salam jumaat semua.. harini yang jatuh pada 11/11/2011 kan..
ada apa dengan nombor tersebut? ramai yg dok sebok2 post kat facebook tu kan, urmm..
..xde ape yg istimewa.. melainkan istimewanya sbb jumaat..yes! penghulu segala hari bagi
umat islam...^^) that why kita kena raikan hari jumaat itu ye, bukan tarikhnye...

ok lah, entri kali ni tuan blog, just nak declair 3 blog milik ku sendiri, dalam 1 entry..~ahaks (pomot giler!) sory la ye..entry kali ni agak bangga...haha, bangga la gak kan..coz ada 3 blog, kau mampu? ~erkk..(agak riak disitu ye..) ok2 maap! taknak la jadi orang yang riak dengan nikmat yg ada...aku brsyukur dgn apa adanya. ok2, actly cuma nak bagi tahu je, kot2 le ada yang nak kenal & tak tahu, tapi tak mintak pun utk diketahui, siapa la saya untuk dikenali.. bukan retiss pon.. | just enty semata2..~ecehh..

tujuan 3 blog ini dibina, atas minat sendiri.. dan bukan kerana saja2,
that why, ada beza antara 3 blog saya.. | sedikit latar belakang 3 blog 1 suara..
~ngee~

first blog ini sendiri.. hehe :

Kembara Seorang Jejaka, ialah blog yang dibangunkan lebih berkisah perjalanan kehidupan aku sendiri, like tags line "living is not merely breathing, but doing, & exploring" bermakna, hidup ini tidak hanya hidup sekadar bernafas semata, tetapi melakukan sesuatu perkara, dan menjelajah atau mengembara.... and terciptalah nama blog ini dahulunya, "kembara seorang "aku" huhu.. tetapi meletakkan perkataan sesuai aku as "jejaka" sebab tuan blog lelaki...haha. word "jejaka" mungkin 1 yg nampak kelainan kot, mula2 nak letak "lelaki" but mcm dah bisa sangat dan familiar kot. maka, terhasillah blog ini sejak 2009 | ~sekian..

Second : N.E.O Studio
Studio N.E.O or N.E.O studio terhasil daripada nick name sendiri, by Nuar El-Ummar, kenapa NEO bukan NEU? sebab..sebab.. ahha, sukati saya la mau letak apa kan...haha. ok2..(bajet lak) O ditukar kerana sebutan asal je.. iaitu vokal "O" nak bagi sedap.. klu sebut NEU agak kelakar dan susah nak mention. sng tak alasan. haha, xpe! boleh terima. studio ni terhasil, oleh kerana minat sendiri dalam bidang seni, specially seni penulisan khaligraphy..so, just pengumpulan karya sendiri untuk dimuatkan dalam simpanan sendiri, dibuka juga utk semua if yang sudi2 jengah then ada nak buat tempahan kot2..(~adeh..t'promot sekali lagi) blog ini merangkumi pelbagai aspek such as, khaligraphy, photography, hand craft, designer dan others..maka terhasillah blog ini awal 2010 | ~sekian..`


Third : Recipe Anak Emak.


Description :
Blog Resipi Anak Emak, terhasil pon oleh sbb minat saya dalam bidang masakan. yup! seriusly. actly minat gitu2 je, sblm ni ada kumpul resipi just dlm buku note kecil yang masih disimpan lagi, then bila difikir2 semula, buku mungkin tak akan kekal lama. then terfikir nak buat 1 lagi blog (giler blog gaknye.. haha lantak ah! :p) just blog masakan je.. mak abah adalah dri keluarga yg berpengaruh dan pengalaman dalam bidang masakan. jadi amat-amat rugilah saya sebagai anak tidak ambil kesempatan, atau belajar sedikit sebanyak resipi daripada mereka kan~. so saya mengambil peluang dan minat ini, belajar memasak sekaligus dpt mengumpulkan rahsia masakan dari air tangan ibu saya. Blog ini lebih kepada saya masak dan belajar, mybe agak amatur..huhu specially blh di gunakan untuk masa akan datang..apabila sudah berumah tangga kelak..haha., if yg sudi nk jengah2 pon tak salah, boleh kongsi bersama ye. maka terhasil blog ini sekitar bulan 8 yg lepas, (baru lagi) | ~sekian..


orait2..itulah sedikit sebanyak sejarah 3 belog saya yang terhasil ini...
moge anda terhibur.. daaa~~


2 comments:


Photobucket

Followers