Wednesday, March 23, 2011

d'sebalik NAMA "ANUAR"..

assalamualaikum...
hmm..salam tgh hari.. slmt beristirehat..okey la tgh dok sesantai tu..
mai curzer mouse..ke vloge aku..~ngee.. yea.. harini aku nk cerita tntg d'sebalik nama "ANUAR" uhuk2..entry sy ni bknla nama s'org pmbgkang..yg sdg hngt d'pasaran skrg..bkn juga nama seorang penyanyi fofular dgn lagu "lelaki ini" tuu...& swktu dgnNye...
..actly "ANUAR" is my name "OKEY"..huhuu..

nk cerita nih.. siapakah "ANUAR" ni yep? Hensome gak orgnye..~ahaks.. okey dlm bhs arab ANUAR adlh "jama`"(himpun) dri prkataan "mufrad"(satu) yaitu NUR yg b'cahaya.. and ANUAR bermaksud Cahaya-cahaya jama' dari NUR.. yup! msti taw kn mksd cahaya.. "suatu yg menerangi"..emm alhmdulillah..sgt baik mksd dia.. okeh.. klu nama full sy "Muhammad Anuar" ~muhammad itu yg trpuji..then d'gabugkan dedua Muhammad + Anuar = bermaksud "cahaya~cahaya yang terpuji"..sgt unik bhs arb ni actly.. Ops! t'promot nama plak~..^^)

ni la bdk yg cumel tu! namanye anuar..(pic kekecik dulu..hehe..^^)


semestinya nama itu adalah yg
mncerminkan peribadi and watak seseorang..
& kbnykn org2 alim' juga berkata tntg tu.
sbb tu kne letak nama yg baik2.. supaya peribadinya juga molek...
thnx kat mak & abah sy yg m'letakkn nama yg cumel2 tu... wee..
muahh x3.. :x

haa!! cegithe psl nama sy, nk taw ax?
smlm tetibe je bos tmpt prktikal sy, tnye kat sy tntg mksd nama sy la..hehe malu sy , lbh krg cmnila prbualan kami~"kamu tau x? apa makna nama ANUAR..?" bos sy tnye.. sy pn jwb.."tawu".. bos tnye balik, "apa dia?" emm.. tpiNyer sy wat2 mcm blur jap.. x taw..coz sje nk tngu pe jwpn d'sbalik ptnyaan bos sy tu.. kot2 dia sje nk uji an2...ermm..
pstuNye sy jawbla "entah ek..smbil trsengeh2".. bos ckp "x taw..?" then~ bos sy pn bgi la tawu.. Anuar tu bermksd bercahaya..(..ehem2 sy anguk, coz actly da taw, hehe :D) pstu m'yambung..." mksudnya juga Kamu adalah spt cahaya yang menerangi org lain.." ~umpama kehidupan kamu, kamu harus ada sifat mcm tu~ agk kmerh2an gak muke aku time tu..coz bos ckp cmtu..sgt mndlm mksudnya....mlu gak la ye dak..pstu aku fikir2 balik pe yg bos ckp tu.. emm..btul jgk kn, apa yg bos sy ckp tdi..(mudh2an ia mnjadi suatu pndorg utk aku mnjdi yg baik & mmbri manfaat kpd org sekeliling aku ek..)~aminn..
...tenkiu bos! bcoz ingtkn sy tntg tu.. ^^)

haa..tu sdkt sbnyk al-kisah d'sebalik nama sy! cumel kn nama saya ~ngee..^^)
pe pon nama kita.. kita kena fhm, hayati & hrgai d'sebalik mknanya oke...

adoii, cmne leh t'lajak sy menaip lak ni...
ehee..nk exit dlu, pi smbung wat keje..

cau dlu ek...tata!!




No comments:

Post a Comment

Followers