Saturday, February 19, 2011

pngalmn yg melucukan...

selamat petang...!
arini hari sbtu... so epi..^^) huhu... epi la sket kot,
coz sbtu ni xkeje.. haha.. bese mngu ke2,4 ade keje ovrtime...
yey! nk crita lagi nih.. so harini aku pi banting, selangor ngn membe.. 1 rombongan kete, pi jenjalan ziarah umh kwn, actly de jmputn for smbutn ulg thn kelahirnNye yaitu "nana", so dia de wat mkn2 la sket.. tok fren2 batch ksygn cm kami nih.. ~ahaks..lme la kot x besua smnjk2 prktikal nih..hoho..

so al-kesahnyer.. aku as driverNyer, syida, ziyad, dawi penumpang setiaNyer..huhu.. yg kali ni lak, da mcm racing kot..huhuu.. so prjlanannye tu mngmbil mse 1 jam gak kot kesna.. smpi2 jer..ktorg lepak2 jap..pstu tros nana nye ajak mkn...huhu..emg da jamuan makan kan..so pe agii makan r... bes tao laok2 dia.. masakan jawa tuu.. bkn slalo pat mamam2 cengini...hehe... ~menu2nye spt : aym gorg, udang goreng, sambal tumis udang, tempe + kentang gorneg pedas2, nangka msk lemak, pe agi ek.. haa..sayo urap togey..haha.. then pencuci2 mulut lelain la.. so bnyk kot.. emg delicuz laa!

haha.. sempt beb snap! ^^) erkk? citer bab makan lak... haha sowi2 da len tajok lak.... pe pon thanks kat "nana" yer..coz sponser mkn tghhri..~ngeh3... sponsor la kirenye..ye dak? hehe..
sgt2 sodap!.. thanx kat "nana s'kluarga" ek...

ok bkn nk crita yg tu.. yg nih pon, crita gak la..
tpi yg ni ke-2nyer...~lalala

emmm... arini keter aku pancett tawo... actly bkn kete aku, kete pnjm..hoho.. haha.. tu pon nk crita ke?.. lawak je... nk citela sbbnyer ia merupakn pnglmn 1st time selama nek keter ni.. tayar pancet... upe2nye ble da situasi cmtu, bru dpt bljr...haha.. yela..sy pon dak bru bljr.. bwu nk jink2 ngn dunia2 keter ni, hehe.. ni kn plak crita bab2 pomen keter..ne la aku tawu.. klu bsuh keter ke, tukr minyk itm ke, tuang minyk ke..ok la gak kn...haha.

so ble d'cek tdi..upe2nye ne paku oo...patot pon! ingtkn aku bwk lajo bebenor..hoho.. coz mse tu bnyk kali gak lngr lobg... salakn jln raya... coz lobg byk sngt, puas da ngelak.. sy x sala dlm hal nih yek..~ngee... then.. nk jdikn kesahnye lagi..time pncet tu..da dpt almt.. somting bnyi x kene kat blkg keter..lbh kurg cmni kot bunyinyer "ketek..ketek" yg aku dgr la...haha.. pstunye.. ku pon bnti la tepi jln ni mse lom tao taya pancet soh kwn negok2 taya tmpt dia duk..kot2 de x kene... tpi bele toleh kat tngkp..cm xde pape blaku.. so truskn pjlnnyer.. (time nih, mse nk jln balek), & x bpe minit pstu...keter aku t'huyg hayang...cm x stabil..nsb aku kawal stereng... emg semacam je time tu.. mcm x kene... so kete tu pon aku bntikannye d'tepi jln...huhu.. turun2 negok.. taya pancet upenye... laa patot pn...haha

so..dlm k'adaan yg agk panik gak la.. cm blur jap.. x taw nk watpe, huhu.. coz aku x penah kot nk tukr2 taya nih, penh negok abg aku tkr taya dela..time tu tolg2 cmtu jek..huhu, so kali nih..aku b'ade situasi cmtu..x jgke kn, kete wat prob.. plak tu, i bwk 3, putri2 yg lgi x tawu menawu bab2 nih, haha.. kwn sorg lagi..emg x reti gak..huhu.. so tipon la sesape yg leh bntu..nsb x bpe jao dri umh mjlis kwnye tdi...so mntk bntuan ayh kwn aku tu.. tngu pnye tngu.. kwn aku sowg lagi nih dia tipon fwen dia... kwnnye, emg bab2 makanik2...haha..

so dia ajr aku m'lalui tipon tok tukrkn taya tu...hik3..klaka2.. lorrr...upe2nye bawu tawu de tyr spare kat bonet tu, bwh kapetnyer...haha...lawak2.. sblm ni tawu tyr de kat luar je, bwh bonet.. hehe...then..aku pon jadila "mekanik terjon" tok mnyelesaikn mslh tu... kih3.. jgn gelakkn sy, sy emg x expert sgt bab2 keter nih, bwk je tao la..hahak so t'jadila keje2 mengexperimen tukar taya keter spt ini..d'bntu kgkawanNyer ~lalalla..


alhmdulillah, berjaya gak sy & kengkwn mengrepair taya tu..
haha.. 1 pnglmn yg m'lucukan sy actly, coz pttnye emg kne tawu kn,
tpi xpela skurg2nye da tawu..xdelah sush mne pon kn..~ngee..
hurmm.. begitulah kesahnyer... ;)

so, moral dia..
1. sblm nk jln, cek dulu taya kereta kempes or pape kn..
2. kne mek tawu gak bab2 repair kete ni..walu pon yg basic2..
haha..^^) ok la tu kn, ye dak?
...pnglmn yg aku dpt arini..hehe.. ~nice beb..! :P


No comments:

Post a Comment


Photobucket

Followers