Thursday, February 10, 2011

Air tgn ibu..


salam sejahtera & selamat ptg..huhu..jmpe lgi yer kita..
kabo kamo2 sume..? sht er... okei2.. arini aku nk tulis entry pasal air tgn ibu..
ha! de sesaper at sni yg x pnh tawu mksd "air tngn ibu" x? huh..emg malang la klu x taw kn..hmm.. coz wat? air tgn ibu lah yg telah mngoncg dunia nih. spe sokg pndpt aku?

emm..bru balek raye cina mnggu lps..da rindu mskan my mom...wuuuu...best tao!

yup!.. "air tgn ibu" sering d'kaitkn dgn masakan ibu yg tiada tandingan, bgi aku ibu akulah masak paling best kat dunia ni..xde sape lah challenge dia..huh! mak korg x leh challenge mak akuu..wekkk.. (ayt dak2 kecik, slalu dgr cmtu kn) hehe..tringt lak zmn khekanak..~ahaks..
mcm tu jgk korg kn? huh! emg penangan "air tgn ibu" tu...mmpunyai beribu2 misteri.....

tegok la di mana2...tanyalah siapalah doktor skrg nih, tnpa ibu.. siapalah peguam? tnpa ibu.. siapalah aku jua skrg ini tnpa ibu aku...(^^)..

dan aku percaya 100% air tangan ibu sgt2 berkhasiat & memberi baraqah.. sbb itu aku mnjadi insn yg berjaya skrg nih..thz mom...luv u..muah3.. ;)

knp air tangan ? hah.. blajr sains kn.. enzime2 yg ade dari celah2 jari akn membuatkn sesuatu mknan tu berubah? sbb tu klu mknan yg dah disentuh..tdk akn berthn lama..sbb ape? enzime tu la....hehe.. eh2.betoi ke pe aku ckp nih.eheehe...

tpi bkn nk crita psl effect yg berubah, tpi benefit yg ade pd diri seseorang
so..nk crita knpe zmn skrg ramai kt lihat ank2 mude.. ank2 tue..smpi tue pon.. prangai? ya tuhan...mcm (**tettt**) huh?
x taw nk ckp..... :P

arini bru aku dpt bljr pe istimewa air tgn ibu..stlh sekian lame aku mgkaji...
okei2..so aku nk ncht la kpd korg2 yg slalo mkn mknan at lua tu... spye, kurg2kn mkn mknn di lua nuu... sbb pe? ade momok... hehe.. bkn tu.. coz kurg b'khasiat kot.. beh baik korg mkn mskn mak korg..agi best..mgkin ade yg ckp.."mak sy x sdp sgt msk", "mak bkn reti msk pon"..huhu | hurmm..xmo2 ckp cmtu, ne ingt..? mknan tulah yg bnyk mmbri inpak maksima anda satu ari nanti...hehe,
caya la..

stakat nih...emg x pnh aku rse mskn mak aku x sdp..
sume pefec tao...!

klu pon de yg x smpt mkn at umoh, msk sndri pn bgos pe..air tgn sndri an agi sedap... x pon mskn istri trsyg at umh, korg pnh rse air tgn istri x? haha..aku x pnh..coz x kwen agi..~lallalala... enzime stiap manusia kn de klbhn msing2... so x eran klu skunk org lelaki pn udoh pndi msk... uit2..pe kaitanyer owg laki pndai msk nih.. hoho.. xde kaitan.. sje nk tmbh.. | tpi x sala skali skala nk mkn at lua uh.. bkn dose pape pon... ^^)

so..moral of value.. s'suatu mknan yg kt mkan tu, ia tlh mngubah sikap anda..mnjdi anda skrg.. toi x? tu teori aku kaji...klu x mo pcaye..xpe... just nk kasi tao.. ehem2..percayalaht!!.. huhuu..


No comments:

Post a Comment


Photobucket

Followers