Monday, January 31, 2011

Ya Allah | selamatkn krisis d'Mesir


assalamualaikum.. sangat2 risau tentang krisis yg berlaku d'mesir sana.. mcm2 berita yg d'trima..sehinggakn banyak pergelutan berlaku yang mengorbankan nyawa..
& mnjadi risau apabila ianya berlaku sekitar bndar kaherah.. kbtulan abg sy penuntut d'sana, alhamdulillah keluarga sy dapat call abg disana..dan dia (my brother) mengatakan "i.allah, moga tiada apa2 berlaku..walaupn keadaanya ok2 disana..tpi d'bimbangi akn trjadi apa2.. tpi x tahu nk ckp mcm mne..coz k'adaan juga kritikal dgn kereta2 tank sudh memenuhi bndr mesir". cme skunk risau tntg bntuan makanan..ngr lain sudah sibuk2 hantar bantuan, tpi malaysia s'olah2 tiada lgi apa2 yg berlaku.. ya allah moga kau lindungi abgku dan keluarganya d'sana, bersama juga penuntut2 yg sedang berjuang menuntut ilmu d'sna, moga kau lindungi mrk ya Allah kelak~ameen.

ni juga berita yg d'trima dri beberapa penuntut disana..

update terkini dari informer kami:

BERITA BAIK !

peluang utk evacuation semakin cerah !!! Alhamdulillah..

Kak Nadiah (tahun 4 medic mansurah):

1) keadaan kat airport, airlines utk setiap negara utamakan rakyat negara mereka sahaja

Naily Athirah (tahun 3 medic mansurah)
2) pelajar telah diarahkan utk packing barang, semua tinggal menuggu pegawai dari kedutaan utk lancarkan evacuation, maybe akan ke jeddah

Abg Sabri Yaacob:
1) Wisma Putra sedang dalam proses utk engage evacuation, alhamdulillah !

p/s: mari terus kita memberi sokongan pada kerajaan, kerajaan dah semakin hampir ke arah proses evacuation, kita akan menanti kata putus dari pihak kerajaan dan juga mekanisme utk evacuation tersebut, diharapkan semua pelajar kita selamat sampai ke tanah air, ameen !

& juga

ni realiti keadaan student Malaysia di Mesir sekarang (INI ADALAH MESEJ DARI SEORANG STUDENT YANG BERJAYA ONLINE DISANA)
-mereka totally lost contact seems internet & mobile network da kne block
-balai polis dibom,penjara telah dipecahkan n ramai banduan berkeliaran.
-ade rumah student y kne rompak

untuk mklumat yg dpt d'update juga, boleh ke link ini..


sama2 berdoa agar allah melindungi mrk dri segala kekacauan d'sana..~ameen


2 comments:


Photobucket

Followers