Sunday, May 16, 2010

edisi kHas...


Pernhkah aku trfikir dahulu..
untuk aku sampai ke jejak b'liku ini...
aku masih rasakan saat aku masih belum mengerti..
aku bagaikan buta tujuan dan arah..

Dahulu aku melangkah kesitu..
dan aku mula melihat, mendengar dan memikir..
dan disitulah aku membina jejak ilmu..
kerana dialah yg telah menunjuk arah cahayaku...

Tanpa agama harini siapalah aku..
tanpa maruah dan harga diri, siapalah aku..
tanpa pengetahuan, siapalah jua aku disisiNya..
kerana segala-galanya bermula suatu ketika dulu..

Kini aku sudah dewasa..
setiap langkahku ada harapan dan cita..
sudah aku mengerti ragam kehidupan ini..
yang pasti aku akan dapat mengenggamnya..
suatu saat nanti...
percayalah..!

Namun aku tidak mudah lupa..
kerana Dia aku temui kebahgiaan itu..
kerana Dia aku pandai mencipta kejayaan itu..
dan kerana Dia aku menjadi yang terbaik..

Demikianlah janji tuhan pada hambanya..
kerana kesulitan pasti ada jalan keluarnya
bagi sesiapa yang mahukan kebahagiaan itu..
demi cinta tuhan pada hambanya

Terima Kasih yang tidak terhingga..
by ~ noar el-ummar 16/5/2010

~edisi ini aku tujukan khas buat semua yang bergelar guru.. moga usha murni ini, menjadikan kau insan yang lebih berjasa.. lebih mulia dan mengerti erti hidup diSini...Demi cinta Ilahi.. "Selamat Hari Guru"

if like click here..

5 comments:

  1. Keluk kemudi tidak dilupa,
    Baru seimbang pelayaran kita;
    Para Guru amat berjasa,
    Bakti Guru disanjung mulia.
    ~~~@@@~~~
    Selamat Menyambut Hari Guru
    ”Guru itu bukan lagi lilin yang menyuluh sedang diri sendiri dibiar terbunuh”
    http://firestartingautomobil.blogspot.com/
    http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/

    Thanks gak pada semua guru guru kita

    ReplyDelete
  2. Wahh... Puisi yang sungguh indah. =D
    Nice knowing you. Dah follow ur blog pun.

    ReplyDelete
  3. afzanizam...cntek madh tu... ;) thz..

    afra, ow..k..thz..i like too.. ;)

    ReplyDelete
  4. aku yang bergelar cikgu ni br merasa betapa susahnya mengajar murid mengenal abc dan mengira 123 yang kita sangat lancar sekarang...

    ReplyDelete
  5. hepi t'cer day ckgu tgku.. ;)
    moge hri ni dan sok lbh ceria...

    ReplyDelete


Photobucket

Followers