Tuesday, January 3, 2012

teringat zmn sekola.. :)


selang masa, hari berganti hari.. dah tahun 2012 yer..
urmm, kejap je kan.. rsenye da lme sgt tak update, last entry disember 2011.. huhu..
hilang sekejap mud, & dunia bekarya aku.. yah2..kembalikan semula mud itu~
awal 2012 ritu pon, just smpt post sajak yg dikarang mase dulu2 tu..
& dapatlah diimbas kembali.. utk hari baru.. :)

ape pon, harapan utk tahun baru ini.. moga better then yang lalu..
eh, da jauh berborak.. lupe plak tntg entry kali ni.. yes.. aku mengelamon sekejap..
memikirkan zamn2 silam aku disekolah.. hak3. okeh2..

actly pagi tdi gi hntr adek masuk asrama.. yelah.. cuti sekolah dah habis kan..
so ne balik da asrama.. hehe.. mcm biasa dak skola, sume nk baru.. kasut baru,
baju baru, alatan baru.. pendek kata 99 pratus dari yg baru.. keh3..

tpi, adek bungsu aku ni actly brg2 dia bnyk da rosak.. lasak gak kot guna..
yelah, setahun tu.. ujan panas, aktvti mcm2..itu dan ini, dah lusuh kan..huhu
xpelah, janji.. yg penting semangat nk belajar tu yg ne baru..

thun 2012 ni adek aku nk masuk tingkatan 2 pulak..
eh, ble negok adek tu kan.. tringat lak zaman skola2 dulu..
tu yg terfikir nk tulis somting utk entry kali ni.. haha..adoii..
rindu plak mau skola balek, ~lala.. tulah.. zaman skola dulu takmo manfaatkn
sepuas2 ye.. da beso baru nk ingt, time ni da xleh da nk patah balik zaman muda mudi..huhu
just boleh mngimbs kenangn suka da duka jela disekolah. yedak? apa pon, aku tetap tak lupe
zaman skola2 dulu.. yeahh!!

pi skola dulu nek basikal, haha.. emang xleh lupe kot..
smpi le tngktn 5, just kdg je dpt nek moto ayh.. skunk dak skola, sorg 1 moto..
huhu, biasalah zaman da berubah... apa pon, ia kenangan yg sangat manis..
kalu skrg nk naik basikal, huh.. betuah sgt la kann..

oklah, berbalik pasal kisah adik aku.. da nak balik asrama..
biasalah, mud malas pon mule dtg.. hehe.. kelako, mcm berat je kaki nk balik kan..
mcm aku jek time kat u dulu.. da cuti sem panjang.. naik balik habis cuti tu, rasa bercinta je..
keh3.. skrg saat2 manis belajar dulu tu, da xde lagi.. ntah ble klu rzki dpt
smbung master lak kan, itu pon ntah ek.. hehe.. | haa! cmne la pulak alam pekerjaan
yang bakal aku hadapi nanti.. moge2 indah seperti zaman persekolahan..~ngee. boleh kah?

adek bongsu aku tu, dia blh kata manja jugak la..
mse mule2 masuk form 1 tu.. mcm sedey je negok muka dia..hehe.. bukan ape,
adik aku tuh jrg sgt cmpur ngn dak2 sebaya dia.. slalu dok umah main ngn ank buah je,
lagi lak tak pernah kan dok asrama.. kesian gak kadang2 negok.. tulah adat belajar..
nak tak nak kne bekorban utk masa depan. time aku dulu x dok asrama, sbb skola dah dekat je..tuh yg naik basikal.. ehehehe.. urm, masing2 punye cerita kan.. berbeza..

apa pon, "kenangan masa lalu adalah sesuatu coretan kisah yg unik dan bahagia,
dengannya ia membuatkan kita menangis dan tertawa sendirian.."


okeh2.. sedarlah aku utk terima kenyataan yg aku sudah dewasa.. hihi..
| selamat tinggal masa lalu.. ^^)

No comments:

Post a Comment

Followers