Thursday, January 26, 2012

Alhamdulillah dah Dilamar :)

salam ceria dan selamat sejahtera semua..

haa.. lame da kan saya tak update blog, nak kata busy tu urm, bole la.. nk kata tak sempat pon mungkin juga kot.. ntah ek, smnjak2 ni mcm hilang seketika mud bekarya.. emm.. x taw lak saya nape? akan di buat kajian nanti.. hehe.. :D,


haa..begitulah.. seperti dlm status fb yg lalu.. actly minggu ni emang agak busy sikit, uruskan mcm2 hal utk hari bahagia.. inshallah, "tak lama lagi hari2 yang bujang akan bertukar masa yang status" ~eceh...bunyi mcm org kahwin plak... sehingga dicurigai, di spekulasi tangapan dan gosip2 di FB.. huhua~ actly xdelah sy nk kahwin ke, nikah ke..pe an seperti tangapan tu.. sory la yek. maksud masa yg berstatus tu tak lama lagi sy akan tamat membujang (unjobs) dan akan diLamar bekerja @ berstatus "saya dah bekerja"...huhu, tu je kn.. haha..sory la yek, x terniat pon nk buat cerita gosip2 ni, yelah dulu2 kan bujang dok umah, mengangur ..mengabehkn beras.. :D, nanti2 dah berstatus busy lak kan.. :p . inshallah 2,3 tahun lagi ke kan.. duit da stabil persediaan diri da lengkap..boleh fikir pasal kahwin plak.. (bukan sonang2 nk meinang anak org uiih).

inshallah, lepas ni tanam beras pulak, setelah mengabiskan bogheh..hehe. & memberatkan duit poket yg keringanan...huk2..ape pon, Alhamdulillah..aku bersyukur sgt2.. aku da dapat pekerjaan.. rezki Allah bagi, mungkin disaat ramai yang bersedih @ tak berstatus seperti aku.. ape pon siapa saja yg msih mengangur @ masih sedang mencari pekerjaan, jgn putus asa ok.. mungkin ada rezki yg lebih baik yg Allah telah rancang utk kita.. dan mungkin Dia sedang menguji kita, dan aku juga diuji untuk bina sendiri masa depan aku... mudah-mudahan semuanya berjalan dgn baik.. ~amin.

eh.. actually tak habis cerita kan pasal dilamar bekerja tu.. sorry2, mcm tergantung ayat ek, actly cmni..inshallah.. aku berjaya ditawarkan KPLI Guru (Bahasa Arab), posting di Melaka, tpi before akan dihantar ke penempatan sekolah, aku kene menjalani Latihan Perguruan Berasaskan Sekolah 1 tahun 1/2, kira dlm tempoh latihan dan percubaan mengajar cmtu & seterusnya menjadi kerja tetap.. inshallah, mudah2an berjaya khendaknye..doa2kan ye..


yup.. mungkin juga, lepas ni aku dah jarang buka blog kot.. urmm, tpi xpelah.. akan ku cuba cari masa utk update blog..huhu, inshallah.. itu pon klu ade masa.. ^^). ok2 korang jaga diri bek2 ek..no noty2 taw selama saya xde...huhua.. ok, all the best juga buat semua yg sedang mengejar cita-cita dan impian masing2..samada yg masih belajar atau bekerja. tanamkan impian mulai sekarang...Mungkin ini juga salah satu impian aku mse kecik2 dulu kot..walupon bukan impian utama.. huk2..terharu lak.. ok2.. tak mau sedih2.. mulakan hari baru yg ceria..yeahh~ ape pon "ciptalah kejayaan sekreatif yg kamu mampu untuk mengolah kehidupan yg lebih indah & unik" ok.. daaa.. bhai...

p/s : doakan saya jadi cikgu yg baik & berdedikasi ek..~huk2 ^^)

No comments:

Post a Comment


Photobucket

Followers