Saturday, June 18, 2011

DIA seorg yg tabah....

salam ceria, selamat ptg.. ek..
sblm trlmbt, aku nk wish slmt hari bapa utk,
semua bapa d'dunia ni..espacially my beloved father..
"omar bin shariff"...
ble sbut je psl hri bapa msti ramai yg akn meraikan..
x terkecuali aku... malah da jdi kebisaan tiap2 tahun, klgn kita mnymbut..
sama spt hari ibu..bapa juga ada hari khusus utk d'raikan sbgi
mngenang jasanya.. for me.. sgt baik usha ini! atleast x lupa utk mngigatkn kita tntg
jasa pgorbanan s'orang ayah sgai ketua kluarga...

bagi aku, abah adlah s'org yg
~tabah,
~bersemangat &
~mempunyai pediriannye yg tegas!

aku banga dgnNye...yup! dulu... aku pon slalu wat lukakn hati abah...huhu..
tpi, itulah...ble aku da makin dewasa..bru tahu,
npe abah buat semua itu, dan di suruh buat ini...

aku ingt lagi psn dia.. "bljr b'snguh2... xmo jadi mcm abh, susah keje mkn gaji ni.. brjaya utk k'senangan dri sndri juga akn dtg nti.."
alhmdulillah..nakal2 aku pon, kdg2 tu bljr bnyk gak main, result pon, kdg2 cukup makan je an...huhuu.. tpi hope, atleast aku dpt bangakan dia ble aku da smbung smpai ke peringkt ijazah ni.. thnks Allah giv me all the best!.. ;) insya' allah aku cube semampu aku utk yg trbaik! membhgiakan dia.. and ble da bekerjaya nti... mudh2an..
aku x lupa..!

aku slalu tringat.. akn semuanye.. brdikari, &
aku da melangkah ke alam kampus dulu..
sesekali balik kmpung, teringat ble tolg abh ngn mak kat gerai...

~aku tahu..penatnya dia bekerja utk aku..
~aku tahu..penatnya dia melayan karenah aku..
~aku tahu..dia snggup bekorban mnghulurkan wang..
walau aku tahu, duit itu tak cukup utk kegunaan yg lain2..
semata2 utk aku belajar..
~aku tahu, dia bersusah payah..walau dlm berhujan
berpanas... tak malu & tak jemu menagih simpati
org utk megengam secebis rezeki..
~dia selalu mengulang2 pesanya bila aku ada bersamanya...
walau aku jemu, tpi dia x pernah jemu mengigatkan aku..
(nape aku buat mcm tu pd abah)
~aku ingat, dia yg selalu kejut aku bangun waktu subuh,
dan sahur ble dtg ramadhan...
dgn kelantangan suaranya...x kn trlupa..huhu
~tersenyum sendirian ble tringat semua ini..
(besarnya jasa abah pd aku)

ape pon yg abah dah lakukan... semuanya utk kebaikan
aku, dan keluargaku..
abah seorang yg tabah!.. thanks utk sglanya..
krn dia aku berjaya ke peringat trtinggi ini...

thanks abah! aku tahu walau abah x tahu...
dgn penulisan ini...
aku anggap dia tahu dan faham aku..
doaku moga abah d'pnjgkn umr.. sihat khendaknya
& bahagia selalu ye! ^^)


p/s 4 abh.. : hope hadiah haritu, abah suke ek..~ngee..

No comments:

Post a Comment

Followers