Thursday, June 16, 2011

adoii..fanatik sgt! nora elenaNYer...


Assalamualaikum...
slmt mlm kwn2 blogger..
ahaa!.. crite psl Drama bersiri Nora Elana tu..
halaa.. spe je yg x taw KAN~~...
kat blog2..twitter, kat Fb pon x kurg hebatnye org dok post
cerita tu!... yelaa! klu yg gile kaki novel sure tau...,
bkn stkat penulis "kaki novel" je taw..hehe.. katanya crita tu adaptasi dari
novel kasih yang suci karya Meen Zulaikha.. yeke? nta.. yela kot!
aku bkn kaki novel sgt.. cme kekadang ade gak sgkut
2,3 novel yg mnt nk d'bce tu an~..huhuu..
cerita tu pon da abes, bru jap tdi pas magrib...huhu..

tpi bagi aku, wktu siaran crita tu x sesuai kn!
time tu la org baik keje, balik skola...
dkt2 sgt nk magrib agi...emmm..
msti rmai yg skip.. lps dgr azn tu dok lgi dpn tv an2...haha...
crita psl drama tu pon, sikit la nk komen kn...
psl ramai no peminat fanatik cerita Nora Elena tu.. wuwuu ..^^)

haa! korg taw? psl surat yg org dok heboh2 kat blog2,
hntr ke tv3 tu.. nta, aku pon t'bce jela.. ye btul ye tidak..x taw la..
mybe diorg buat2 je kot.. x hntr pon.. adeii gile fanatik sgt kot drama tu,
ala..x kesah la kn!... aku pon x pnh mis ape,
t'kejar2 nk negok cite tu pas balik keje..hehe..

nk jdikn ceritenye
da negok tu x kesah sgt la..yg jdi kesahnye..
mcm2 la gelagat sekeliling org ble stat drama tu awal bln 5 tu..
antaranya, sibuk2 dok nk bandingkan hero dlm cerita tu dgn
suami or pakwe.. BF, GF, BBF sgl bagai... HAHA.. adela yg ckp an..
trbce gak~~
- ade ke suami yg sabo mcm tu kat istri dia walaupon istri da
wat mcm2 kat laki dia.
- ade ke suami yg baik mcm tu..wat kat istri dia..
- ada ke suami yg nk agkt istri dia time istri dia mgndung..
- berangan2 nk cari jodoh sebaik actor dlm cerita tu..

ni antra yg aku t'bace, t'pndg la kot kat blog & fb...
~ngeee..

huhu..adoii..geli ati mendegonye..
..klu la yg bujang2 tu, asik dok impi lelaki yg mcm tu..
susah la cmnu! almt x kawin la jwbnye korang~~ huhu..
ni nk tnye ni..?? kita ni baik sgt ke?? tnye la dri sndri dulu...huhu
hai cik2 semua..actly ada je lelaki yg sebaik gitu.. cume kita je x taw..
tpi x semua la kn! masing2 kan ade ego masing2.. so boleh fikir sndri..
mende tu sume blh d'wujudkn dlm suasana keluarga..
berkasih syg, romantis sgl bagai tu..

hehe..yg ni aku brckp ats dsr aku d'pihak lelaki la yek.. kang ade lak aku yg ne damn x pasal2...huhuu, just pd pndgn aku jela kn... tok sah la nk dok fanatik sgt...~ngee..
adeii..da name pon cerita.. karekter tu kn bole je d'reka.. huhu..
x smstinye actor dlm crita tu wat mcm ape yg dlm crita tu kat istri dia,
tpi klu betul bagus la.. beruntung tuan punye bdn!
tpi yg dok nk kutuk2 laki, suami korg tu kn x baik,
dok dgrnye laki hang, kecik hati... klu laki korg x buat baik mcm tu,
korg la yg kena mulakan dulu... haha, ape pon pdngn saranan yg aku bace tu...
x salah pon!
memasing ade hak nk buat cmtu...
huhu..sory la ye klu ade antra kwn2 yg t'rse..
hak masing2 la nk ckp pe...[just my opinion]
cme msing2 ley berfikir d'ats kewarasan diri seorang manusia..

dlm Al-Quran pon ade sebut :
“Perempuan yang jahat untuk lelaki yang jahat dan lelaki yang jahat untuk perempuan yang jahat, perempuan yang baik untuk lelaki yang baik dan lelaki yang baik untuk perempuan yang baik.” (an-Nur':26)

~okey renung2 kn ek! ^^)
bgus la kn ade yg mahu jadi yg trbaik..
~itu kn d'tuntut dlm agama..


4 comments:

Followers