Tuesday, April 12, 2011

msuk U baru | Minggu Orientasi UBM, Mari Berkenalan!

Selamat Petang...

Maaf Encik..sy pelajar bru dftr (like) masuk UBM, smpt lgi ke sy orientasi ni...hehe..

oleh kerana sy tertekan...sy terdesak masuk U baru ni..tanpa ke kuliah, tnpa Pnjaman PT..

hoho.. namun, Bagi mngalu-alukn kedtgn pelajar baru, Pihak Universiti ini telah mengadakan minggu orientasi, dgn sesi perkenalan, kpd pelajar Baru spt sy ni...~ngee^^)

baik lah..sy nk memperkenalkan diri sy, kepada UBM..spt butiran kemasukan :



1. Ini adalah logo baru Universiti saya..^^) huhu..


2. Nama di beri Muhammad Anuar Bin Omar ( Nama blog : Kembara Seorang Jejaka )


3. mula menceburkan diri dalam bidang blog sejak november 2009, semasa giat belajar kelas multimedia di Universiti..namun, minat itu terhenti seketika kerana tidak ada pendorg yg kuat kpd bidang penulisan spt skrg ini...akhirnya dipengaruhi oleh minat yang mendalam oleh teknologi pembinaan web 2.0 semasa mempelajari & mengendalikan blog sekreteriat persatuan di U, dan akhirnya tercetus ke penghasilan blog sendiri..


4. pendapat mengenai dunia blog darsawarsa masa kini?

bagi saya, Blog merupakan satu medium tambahan, melalui aplikasi sosial dalam dunia teknologi kini, namun ia merupakan aset terpenting kepada sesiapa sahaja yang gemar berkongsi cerita, pengalaman, informasi, berita dan lain2..yang menjdi platform komunikasi secara maya. malah dengan adanya blog, ia dapat menyebarkan pelbagai maklumat secara keterbukaan, yang mungkin boleh diterima semua lapisan masyarakat, samada secara matang melalui pengendali blog itu tersendiri. Malahan klu dilihat pada masa kini boleh menjana ekonomi, dan pendapatan bagi yang gemar dalam bidang perniagaan., selain menyelami budaya, bakat dan sikap personal melalui blogger. Ianya tidak mustahil untuk menjadikan manusia yang berfikiran kretif dan positif, dan sekiranya digunakan semaksima mungkin dgn cara yang baik.


5. pendapat mengenai IPTM ini..?

Suatu pendekatan yang baik, dan Usha yg mengalak lebih ramai lagi masyarakat yang b'semangat nk begelar mahasiswa blogger. dengan IPTM seumpama ini jgk, sekurang-kurangnya dpt menampung pelajar yang teringin menjejaki U, tetapi secara tak nyata, IPTM ini shjalah yg menerima pelajarnya tanpa peringkat umur, bangsa, kedudukan.. selain tu dapat mempertemukan pelbagai budaya dang bangsa & mengeratkan ikatan persaudaraan, juga mewujudkan komunikasi secara tidak formal.


ok. da siap tugasan orientasi pertama...huhu... selamat bergelar pelajar IPTM ye.. pd sesiapa yg nak joint meh klik sni Universiti Blogger Malaysia daftar skrg! sblum trikh tutp 13 esok, hehe..



4 comments:


Photobucket

Followers