Thursday, March 10, 2011

poster cintai kebersihan...


selamat pagi!!
huu..arini nk crita psl kat tmpt keje aku,
so..spnjg dok keje at opis.. de aje mcm2 karenah org yg jmpe.. kdg2 tu lawak pn ade.. rse nk dush~dush~ pn ade...huwarghh.. tpi nyer da keje an..~layan kn jela... x gitu~

crita klu yg pakcik tuu**.. dala mntk anto percetakan kat opis sy, pstu bnyk songeh, klu byr lebih xpe ar gak... lyn kn dia jek.. adoii.. mule2 ok r lyn karenah dia..da 4, 5 kali 10 cerewet..nek hangin gak aku nk layan..haha..nseb bek dlm ati de tmn.. xmo la an mara2..~ngeee..

pstu lak crite psl buang samph lak.. kat tmpt opis aku nih de lah deret umah kedai.. so time buang smph..memasing x mo ngaku... dah tu letak kat pnjuru kedai..sah2 la opis aku means opis bos aku la...hoho dok pnjuru tepi yg jdi mgsa... pastu yg heran nyer..lori samph lak dtg amek leh lak men pilih2 smphnyer... yg rnting + daun2 kering yg da kumpul, x d'pungutnye.... da nama smph.. pstu yg jdi gerammnyer...bkn kami yg buang smph2 daun tu...adeii.. kulit duriannye lain pelepah2 pokok nipah pon ader... nk kata pokok nipah..xde pon b'dktn kat opis aku tu.. klu smph ketas2 ye ar kami pnye..tu pon xdela ari2 kot nk buang..hurmm..

last kami pon merelakan jdi sukesuki...m'brsihkn smph2 tu an.. nsb baik rajin.. xmo la kn gado2 smate krn samph uh.. pstu longok la kat blkg opis... de plak jiran umh tut** bising2... dah tu, da emg tmpt buangnye sptutnye kat situ... & lori smph akn amek situ je... last2 b'hati budi jirn s'blh tmpt opis..buang la smph2 kayu-kayan + daun2 n yg trlibat swktu dgnnyer...then kami agkut naik lori buang kat pelupusan smph sndiri.. klu nk arapkan lori smph tu agkt..huh! xdenyer nk agkat... nk agkt smph tu! siap main pilih2 smphnyer...adeiii...mcm2 ragam la kn.. | sabaw jelee

then ole krn msyrkt skliling situ trlalu la sgt peka ngn kbrsihn..ayt balaghah je tu..ish2 so kami mek jln pnyelesaian as anisiatif tok tngungjwb b'sama.. so sy d'arahkn bos wat poster2 ini.. mngunakan madah2 yg agk berbunge.. :P xpela kn.. hope ngn ade poster2 ini.. diorg phm bhs melayu...~huhuuuuu... doa2 lembut ati memasing, & x jadi nk buang smph agi, yg brdekatn ngn opis kami uh...sekian! | tazkiran pagi..renung2kn..slmt b'amal... ^^) ngee~






No comments:

Post a Comment

Followers