Friday, May 21, 2010

Sekadar Renungan..

Salam Pagi jumaat semua!! alhamdulilLah..msh d'beri nafas..k'kuatn..utk mencetus pena pgi jumaat nih..buat kita semua, bkn nk ckp diri ni..MULIA Sgt, BAIK ke? hatta..skema skali pn..klu pn ade org nk b'ckp m'gata..Ape Org Ckp...ADE AKU KESAH KE? aku pnye blog..suka hatila...[ tpi tu kata hati yg b'ckp ats NAFSU ] x elokla..kt kn kat dunia ni hidup b'jiran...bkn kt je nk topmg kat dunia nih...ko pnye ke sume PINJAMAN tu?..sekejap je..smntara je...k'nikmtn, puas hati, fitnh tu..mana2 ader..kdg tu smpai thp kt lupa diri..tpi perlu d'fkr..thn tu da gariskn b'mcm2 p'aturn kat dunia nih..[aku pn insan yg lemah & hina..] yg hari2 lakukn KESILAPAN, tpi tuhn bagi kita semua tu..utk...gunakan sebaiknye.. cbe hitg nimt Nya..& ape yg kita mahuKan..tuhn bgi je sume yg kita nak...utk ape? utk cri KEREDHAAN-Nya..

utk pgi jumaat ni..rseNye x prlu nk ckp pnjg..nua pn skdr nk kogsi sajk dari pena "diary sufi", rsenye cntik bait2 yg dia karang..utk sme2 kt ambil kebaikn..SEKADAR RENUNGAN.. pd hari yg penuh CERIA ini...jom bace..!


"kita bangga bila pakaian kita cantik dari yang lain..
kita selesa bila kita berada di atas dari yang lain..
kita teruja bila kita lebih berjaya dari orang lain..
kita suka bila kita terima lebih dari yang lain..

Sedang Kita lupa..

Mungkin PAKAIAN itu tiada untuk yang lain..
tetapi rezeki pinjaman dari ALLAH..
Mungkin KEDUDUKAN itu bukan untuk yang lain..
tetapi rezeki pinjaman dari ALLAH..
Mungkin KEJAYAAN itu belum untuk yang lain..
tetapi rezeki pinjaman dari ALLAH..
Mungkin ANUGERAH itu itu tidak untuk yang lain..
tetapi rezeki pinjaman dari ALLAH..

tidak salah untuk kita menikmati segala..
pemberianNya dengan tawa dan gembira..

Asal..

Jangan sesekali dibiarkan yang lain berduka dan
nestapa tanpa terbela...."


Klu pn ade yg t'rse..aku awl2 mntk maaf..coz aku tls ats dsr aku sndri..
& utk k'gunaan blog aku sndri..
x mo melibtkn sesape....
but mne yg elok sme2 ambil, yg x elok kita buang jaoh2 k.. ;)


if like click here..

2 comments:

Followers