Saturday, May 15, 2010

mgkin ku rsa bhgia..tapi....


bukan aku tak pernah mnderita,
tetapi semuanya aku simpan..
bukan aku x pernah kecewa,
tapi semuanya aku pendam..
bukan jua aku tak pernah tersiksa,
tetapi semuanya aku telan..
bukan aku tak pernah terluka,
tapi semuanya telah ku kapan..

kerana apa?

deritaku, kerana jiwa yang sering mencabar rasa..
kecewaku, lantaran hati yang tak pernah mahu setia..
seksaku..ekoran lidah yang tak bijak melontar kata..
lukaku, mgkin kerana akalku yang kurang waras mentafsir deria..

perlukah ku terima semua ini?

moga doa aku jadikan sandaran..
agar jiwa aku terisi..
menjadikan hati yang mampu berpaksi..
lalu lidahku bisa jadi terpuji..
lantas akalku masih bisa berfungsi...


~sajak ini ku kongsi buat semua yang rasa dirinya terluka..
agar kau lebih megerti apa yang akan di uji....huhu..jiwangnye ayat :p, ahaks..

No comments:

Post a Comment


Photobucket

Followers